سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط
سایت بهداشت محیط ایران

سایت بهداشت محیط ایران

بهداشت محیط،آب وفاضلاب، مواد زائد ، بهداشت مواد غذایی،استخدامی بهداشت محیط

گزارش کار کاردانی بهداشت محیط در ستاد بهداشت شمال

گزارش کار کاردانی بهداشت محیط در ستاد بهداشت شمال

مقدمه :

در رشته بهداشت محیط ، در مقطع کارشناسی و در ستاد ، بیشتر کارها ، اداری و آموزشی می باشد و عمده کارهای دیگر در مورد بازدید ها و نیز تعطیلی موقت ها و پلمپ ها صورت می گیرد.  برخلاف مراکز که تعداد بازدید های بالایی دارند ، ستاد بازدید کمتری را در بر می گیرد مخصوصا اینکه ستاد باید به کارهای مراکز نظارت و رسیدگی کند. در ستاد کارت صادر نمی شود ، گواهی صادر نمی شود ، معمولا نمونه برداری برای شکایات انجام می شود ، همچنین بازدید ها برای شکایات یا زمانی که برای تعطیلی موقت یا پلمپ جایی اقدام می شود صورت می گیرد.  در صورتی که بازدید و صدور کارت بهداشت و گواهی ها بر عهده مراکز می باشد.

کارآموزی که وارد ستاد بشود خیلی خوب با کارهای اداری و پلمپ و بازدید های مجدد آشنا می شود ولی به هیچ عنوان با آزمایش کلر یا ید و یا کیت های مختلف آزمایش آشنا نمی شود زیرا این گونه عملیات در ستاد صورت نمی گیرد مگر اینکه دوره از کارآموزی در یک مرکز صورت بگیرد. در این صورت کارآموز با خیلی از کارهای مراکز و ستاد به خوبی آشنا می شود.

مراکز بهداشت محیط وظیفه دارند طی زمان خاصی به بازدید اماکن و مراکز تحت پوشش خود بروند ، از آب و مواد غذایی نمونه برداری کنند و از آلودگی آنها جلوگیری کنند ، به کارکنان اصناف آموزش های لازم بهداشتی دهند و نیز در ایام خاص که مردم مراسم اجرا می کنند اعلامیه هایی جهت آشنایی با کار ایمن چاپ کنند و در کل باید به مردم نحوه بهداشتی عمل کردن را نشان دهند.

گذارش زیر از کار در ستاد در طول 2 ماه تهیه شده بدون هیچ گونه غیبت.

 

 

 

 

گذارش روزانه در ستاد شمال

شروع کاردانی در ستاد بهداشت منطقه شمال تهران در خیابان پالیزی


شرح کارهای انجام شده در روز :

پس از تایید در ستاد بهداشت شمال مربی آموزشی ( خانم قاسمی ) کارهایشان را برایم توضیح دادند. ایشان من را با نامه های اداری ( تعطیلی های موقت ) و نیز آیین نامه های موجود برای هر صنف آشنا کردند و سپس توضیح دادند :

"هر کارشناس ، زمانی که برای بازدید از محلی فرستاده می شود ، آیین نامه ای مربوط به همان صنف را با خود می برد ، این آیین نامه ها ، قوانین مختلفی دارند که هر کدام رعایت نشده باشند با علامت ضربدر مشخص می شوند ، سپس به ستاد فرستاده می شوند و ستاد اخطاری را به محل جهت تعطیلی بخش می فرستند و مدتی به آنها فرصت می دهند تا محل را برای پلمب شدن آماده کنند. در روز مشخص شده ملمور بهداشت به همراه مامور نیروی انتظامی به محل فرستاده می شود و قانون اجرا می شود. شخص متصدی باید نواقص را برطرف کند تا اداره ی بهداشت رضایت دهد و اجازه شروع مجدد کار در محل برای آن فرستاده شود."



فایل بصورت کامل










(جهت دسترسی به مطالب به روز به سمت چپ سایت بخش آخرین مطالب انتهای سایت مراجعه کنید)





www.environmentalhealth.ir